miercuri, 29 februarie 2012

Povestea trecătorilor din Bucureşti

“Povestea trecătorilor din Bucureşti este o carte despre oraşul Bucureşti, lansată de Bucureştii Vechi şi Noi şi Radio Romania Bucureşti FM. Conţine gândurile, părerile, impresiile vizitatorilor Târgului de Carte Gaudeamus, Ediţia 2011, plus o colecţie deosebită de fotografii.


“Locuiesc de când m-am născut în acelaşi bloc şi nu îmi cunosc vecinii.  Unii dintre ei s-au mutat. Alţii, au plecat într-o alta lume. Cu totii însă, cei pe care mi-i amintesc dar şi cei de acum, au în comun atitudinea rece, distantă.  Mai prietenos se dovedeşte, din când în când, un necunoscut, într-un magazin. Precum cel care, atunci când am strănutat, mi-a urat, zâmbind, “Noroc!”.  Şi deşi ştiu că alienarea este o stare caracteristică marilor oraşe, acest mic detaliu m-a făcut să sper şi să cred că Bucureştiul este un oras cu oameni frumoşi şi inima deschisă.” (Andreea Bilig)
Cam aşa vedeam eu Bucureştiul în 2010, la întoarecerea dintr-o minunată călătorie în Brazilia. Am scris cuvintele de mai sus pe o coala de hârtie uriaşă. Au mai scris şi alţii, anonimi sau persoane publice. Cu toţii, prieteni şi susţinători ai proiectului bucureştiivechişinoi şi ai postului de radio Bucureşti FM. Gândurile noastre de atunci au fost reunite într-o carte despre Bucureşti – experiment literar sau literatură experimentală (?), lansată la targul Gaudeamus 2011.
“Povestea trecatorilor din Bucureşti” a fost editată într-un numar de 2000 de exemplare, care au fost oferite celor prezenţi la lansare şi vizitatorilor targului, dar şi Muzeului de Istorie al Municipiului Bucureşti, care ne-a pus la dispoziţie fotografiile.
Cartea poate fi descarcată acum şi în format electronic aici.

Niciun comentariu: